تلویزیون الجی بهتره یا سامسونگ؟ zhyanmarket.com

تلویزیون الجی بهتره یا سامسونگ؟

تلویزیون الجی بهتره یا سامسونگ ؟ یکی از سوالاتی است که همه ی کسانی که میخواهند تلویزیون بخرند از فروشنده ها میپرسند؛ جواب این سوال به سلیقه شما و مدل تلویزیونی که میخواهید بخرید بستگی داره. شرکت الجی و سامسونگ دو شرکت کره جنوبی که برترین تلویزیون هارا تولید میکنند و بیش از 75 درصد اسیا اروپا و امریکای جنوبی لوازم خانگی خود از جمله تلویزیون را از این برند ها میخرند؛ حالا یه سوال پیش میاد تلویزیون الجی بهتره یا سامسونگ؟
ما در این مقاله سعی داریم یک سری المان هایی مانند پنل تلویزیون ، تکنولوژی صفحه نمایش ،پردازنده ، سیستم عامل و تکنولوژی ساخت هر دو تلویزیون را برسی کنیم و اطلاعات کافی برای تشخیص تلویزیون برتر را به شما عزیزان بدهیم.
همان طور که در بالا گفتیم تفاوت این دو تلویزیون را باید در مدل های مشابه هم یعنی تلویزیون سری 8 الجی را با تلویزیون سری 8 سامسونگ مقایسه کنیم؛ به زبان ساده تر مدل هایی که با هم رقابت میکنند را با در نظر گرفتن المان ها مقایسه کنیم و تلویزیون برتر را معرفی کنیم. برای درک بهتر و اطلاعات بیشتر به شما عزیزان پیشنهاد میکنم که تا اخر مقاله را بخوانید.

تلویزیون الجی بهتر است یا سامسونگ
مقایسه تلویزیون الجی و سامسونگ

مقایسه پنل تلویزیون الجی و سامسونگ

پنل تلویزیون الجی بهتره یا سامسونگ؟
پنل چیست ؟ پنل یک سری بلورهای بیضی شکل هستند که به دو شکل عمودی و یا افقی بر روی هم سوار شنده اند؛ اصولا در تلویزیون های الجی و سامسونگ دو نوع پنل بکار میرود که در تلویزیون های الجی بیشتر پنل IPS و در تلویزیون های سامسونگ بیشتر پنل VA به کار میرود؛این دو نوع پنل هر کدام یک سری مزیت و معایب دارند که در ادامه بیشتر براتون توضیح میدهیم.

در پنل IPS بلور ها به شکل افقی بر روی هم سوار شده اند؛ از ویژگی های پنل IPS میتوان به زاویه دید گسترده، سرعت پاسخ دهی بالا تر، مقاوم در برابر ضربه، کنتراست کمتر، مصرف انرژی پایین تر، قیمت بالاتر و فناوری ساخت پیچیده تری اشاره کرد و اما در پنل VA بلور ها به صورت عمودی بر هم سوار شده اند و دارای ویژگی های همچون : حساس در برابر ضربه ، کنتراست بالا تر ، مصرف انرژی بالاتر ، قیمت پایین تر ، برخور دار هستند.
کنتراست چیه؟ نسبت رنگ مشکی به سفید میشه کنتراست که هر چقد این میزان بیشتر باشه بهتر است . از لحاظ پنل اگه بخوایم مقایسه کنیم تلویزیون الجی زاویه دید گسترده تری و درخشش بیشتری نسبت به تلویزیون سامسونگ داره ولی سامسونگ کنتراست بهتری داره و در کل از لحاظ پنل تلویزیون الجی پنل بهتری داره.

مقایسه پنل تلویزیون الجی و سامسونگ
ساختار پنل IPS و VA

مقایسه تکنولوژی صفحه نمایش تلویزیون الجی و سامسونگ

تکنولوژی صفحه نمایش در مدل ها متفاوت است اما ما سعی داریم تلویزیون هایی که تو یک سری یا یک سال عرضه شده اند را مقایسه کنیم،تلویزیون های سامسونگ در رده های متوسط و متوسط رو به بالا از تکنولوژی کریستالی بهره مند هستند که یک سری بلور شیشه مانند در اندازه های مختلف نور را تصفیه و جهت دار کرده تا رنگ بندی عالیی ارائه دهد.
در تلویزیون های سری8 الجی تکنولوژی نانوسل بکار گیری شده که در این تکنولوژی یک سری ذرات نانو بکار گرفته شده تا در بین پیکسل ها و لامپ های LED داخلی که نور پردازی میکنند قرار گی د؛ این ذرات نور را تصفیه و جهت دار میکنند و عملکرد بسیار بهتری نسبت به کریستال های سامسونگ ارائه میدهند پس نتیجه میگیریم در تلویزیون های رده متوسط و متوسط رو به بالا تکنولوژی صفحه نمایش تلویزیون های الجی از سامسونگ بهتر است.

پردازنده در تلویزیون الجی و سامسونگ

پردازنده یک قطعه یا تراشه ای است که داده ها را پردازش میکند که در انواع سیستم ها کاربرد های مختلفی دارد.
پردازنده در تلویزیون: پردازنده داده های ورودی را دریافت و پردازش میکند سپس کیفیت تصویر را بهبود میدهند به گونه ای که نویز ها را کاهش میدهند، جزیات و بافت تصویر را افزایش میدهند، عمق تصویر را بیشتر میکنند و رنگ ها را باز آفرینی میکنند.
در تلویزیون الجی و سامسونگ هر پردازنده برای یک مدل ساخته و باهم متفاوت هستند پس قابل مقایسه نیست. در کل الجی و سامسونگ در تلویزیون های خود از پردازنده های خوبی استفاده میکنند برای مثال الجی از پردازنده های 4 هسته ای و سامسونگ از جدید ترین مدل پردازنده خود یعنی پردازنده کوانتومی استفاده میکند.

سیستم عامل تلویزیون الجی بهتره یا سامسونگ؟

سیستم عامل در تلویزیون نقش بسیاری مهمی دارد. امروزه که اینترنت بخشی از زندگی ما شده شرکت های تولید کننده تلویزیون سعی کرده اند که تلویزیون های خود را هوشمند بسازن و شرط هوشمند بودن تلویزیون ها داشتن سیستم عامل هست.
تلویزیون الجی دارای سیستم عامل WEBOS است که این سیستم عامل مبتنی بر لینوکس بوده و فقط برای شرکت الجی است؛ شرکت الجی WEBOS را در سال 2013 خریداری کرد و برای تلویزیون های خود بکار میبرد.
تلویزیون سامسونگ نیز دارای سیستم عامل Android استY اگر بخواهیم از لحاظ امکانات و کارایی اندروید و WEBOS را مقایسه کنیم هیچ برتری بر روی هم ندارند اما کار با اندروید نسبتا راحت تر از WEBOS است و این یک نقطه قوت برای تلویزیون سامسونگ است.

تکنولوژی ساخت تلویزیون الجی و سامسونگ:

تکنولوژی ساخت تلویزیون الجی بهتره یا سامسونگ؟ احتمالا تا الان کلمه های همانند OLED یا QLED را شنیده باشید؛ این واژه ها دقیقا معنی تکنولوژی ساخت تلویزیون را به شما میدهند.
OLED را برای اولین بار شرکت الجی ساخت که یک فناوری فوقالعاده عالیی است در این نوع تکنولوژی خبری از لامپ های LED و پنل نیست به گونه ای که فقط پیکسل ها کار میکنند اونم نه پیکسل های عادی؛ بلکه پیکسل های خود روشن هستند که نور تولید میکنند.
در فناوری OLED پیکسل ها به صورت خودکار خاموش و وشن میشوند و کنتراست بینهایتی تولید میکنند که کیفیت 4K را با فرکانس 120HZ تولید میکنند که این تکنولوژی آخرین نوع تکنولوژی و بهترین فناوری حال دنیا هست.

اما در QLED سامسونگ داستان بسیار متفاوت است تکنولوژی ناونسل الجی را در دو تیتر بالاتر براتون توضیح دادیم؛ QLED سامسونگ نیز همانند نانوسل الجی عمل میکند و هیچ تکنولوژی بالاتری نسبت به پنل LED ندارد فقط به جای ذرات نانو ذرات کوانتوم هستند که نور را تصفیه میکنند. پس نتیجه میگیریم در تلویزیون های Qled و Oled تلویزیون الجی را بخریم که تکنولوژی و فناوری بهتری از سامسونگ ارائه میدهد.

تکنولوژی ساخت تلویزیون الجی بهتر است یا سامسونگ
تلویزیون NANO90 و Q70A

مقایسه صدا در تلویزیون الجی و سامسونگ

صدای تلویزیون الجی بهتره یا سامسونگ؟ یکی دیگر از المان های که در انتخاب تلوزیون بسیار مهم است کیفیت و ویژگی های صدا است که در این پاراگراف میخوایم صدای تلویزیون الجی با سامسونگ را با هم مقایسه کنیم. هنگام تماشای تلویزیون بعد از تصویر تاسیر گذار ترین بخش صدا است صدا هر چه کیفیت بالای داشته باشد حس دیدن فیلم،سریال و گیم بهتر و لذت بیشتری دارد
صدا در تلویزیون الجی : در اکثر تلویزیون های الجی قدرت خروجی صدا 20 وات است و همه ی تلویزیون های الجی دوتا خوجی صدا دارند که هر کدام 10 وات قدرت دارند و پردازنده قوی تلویزیون الجی صداده های ورودی صدا را کاملا پردازش کرده و با کیفیت بسیار بالایی برای مخاطبین خود ارائه یکند اما شرک الجی ویژگی های چشم گیری در مورد صدا برای تلویزیون معرفی نکرده است.
صدا در تلویزیون سامسونگ : قدرت خروجی صدای تلویزیون سامسونگ نیز همانند الجی 20 وات است و دوتا کانال صدای 10واتی نیز دارد. پردازنده های تلوزیون های سامسونگ نیز داده های ورودی صدا را به خوبی پردازش کرده و نویز صدارا نیز حذف میکنند و کیفیت صدای فوق العاده خوبی را ارائه میکنند. از لحاظ ویژگی های صدا تلویزیون سامسونگ برتری زیادی نسبت به الجی دارد  زیرا شرکت سامسونگ در تلویزیون های جدید خود یک سری ویژگی قرار داده که کیفیت صدا را بالا تر میبرد همچنین صدای را 3 بعدی میکند لازم به ذکر است تلویزیون های جدید سامسونگ یک سری اپشن برای نوار های صوتی همانند ساوند بار نیر بکار گرفته است.

قیمت تلویزیون های الجی و سامسونگ

قیمت تلویزیون الجی بهتره یا سامسونگ؟ امروزه به دلیل نوسانات و بالا رفتن دلار یکی از المان هایی که باید به آن توجه کنیم قیمت تلویزیون است؛ در این تیتر سعی داریم قیمت تلویزیون الجی و سامسونگ را مقایسه کنیم. برای درک بهتر و مقایسه قیمت دو تلویزیون باید دو مدل از تلویزیون هایی که در رقابت هستند رو از لحاظ قیمت مقایسه کنیم

برای مثال تلویزیون nano90 الجی با Q70 سامسونگ که قیمت دلاری q70a سامسونگ 820 دلار و قیمت دلاری تلویزیون NANO90 الجی 900 دلار است یعنی دو تلویزیون با ویژگی های تقریبا یکسان 80 دلار تفاوت قیمت دارند. البته  در تیتر دوم در مورد پنل حرف زدیم پنل تلویزیون های الجی قیمت بالا تری نسبت به سامسونگ دارد و دلیل این اختلاف قیمت هم  تکنولوژی ساخت داخلی و وسیله های بکار گرفته در تلویزیون است.

تلویزیون الجی بخریم یا سامسونگ (نتیجه گیری)

ما در این مقاله همه ی المان های که در مقایسه تلویزیون ها باید در نظر بگیریم را برسی کرده ایم در کل اگر بخواین یک تلویزیون خوب بخرید باید به مدل تلویزیون توجه کنید که این مدل چه ویژگی هایی دارد و چه برتری نسبت به تلویزیون های دیگر دارد هدف اصلی این مقاله دادن اطلاعات کافی برای فرق بین الجی و سامسونگ است. در کل اگر همه المان هارا در نظر بگیریم و مدل هارا با هم مقایسه کنیم کم و بیش الجی یکم برتری نسبت به سامسونگ دارد و این برتری زیاد به چشم نمیاد.و در حدی نیست که بگوییم تلویزیون الجی خیلی بهتر از سامسونگه و حتما باید الجی بخرید. پیشنهاد ما این است که اگر همه ی لوازم خانگی شما برند سامسونگ است از جمله لباسشویی ظرفشویی و یخچال سامسونگ بخرید و اگرم الجی است الجی را تهیه کنید.
امیدوارم در این مقاله اطلاعات کافیبرای جواب دادن به سوال تلویزیون الجی بهتر است یا سامسونگ؟ را به شما عزیزان داده باشیم.

ژیان مارکت

ژیان مارکت یک فروشگاه اینترنتی است که در عرصه فروش لوازم خانگی خارجی اورجینال فعالیت دارد و شما عزیزان میتوانید محصول خود را با تصاویر واقعی ببینید. ژیان مارکت همه ی لوازم خانگی را در هر برندی نقد، برسی و مقایسه  میکند و یک نتیجه نهایی به شما عزیزان میدهد که وسیله مورد نیاز خود را با بهترین و مناسب ترین قیمت خریداری کنید. برای مشاوره و یک خرید مطمین با شماره های که در قسمت بالای وبسیایت درج شده است تماس حاصل فرمایید.