مقاله تشخیص لباسشویی اصل و تقلبی مارک الجی zhyanmarket.com

نحوه تشخیص لباسشویی اصلی و تقلبی مارک ال جی

متاسفانه امروزه در بازار ایران مشاهده میشود که انواع اقسام تقلب روی لوازم خانگی انجام میشود. اگر قصد خرید لباسشویی الجی دارید و نمیتوانید تشخیض دهید که لباسشویی تقلبی ال جی کدوما هستند و چه تفاوتهایی باهم دارند؛ تا انتها این مقاله را مطالعه کنید تا کامل متوجه بشید.

یکی از دغدغه های اساسی امروزه هنگام خرید لوازم خانگی همین بحث اصل و تقلبی بودن هست که البته این دغدغه ها هم بیخود نیست و باید با ذهنیت باز و اطلاعات کافی اقدام به خرید کرد؛ ما در این مقاله روش های تشخیص لباسشویی تقلبی مارک ال جی را کامل توضیح میدهیم و سعی میکنیم تمام مدلهای لباسشویی تقلبی الجی را باعکس برای شما هموطنان عزیز بزاریم تا هیچوقت،هیچکس نتواند مدل تقلبی را به جای مدل اصلی به شما بندازد!

:انواع تقلب در لباسشویی های الجی

متاسفانه امروزه انواع اقسام تقلب روی لباسشویی های ال جی انجام میشه و اگر بخواهید کامل متوجه قضیه باشید باید اول انواع تقلبی که در لباسشویی ها انجام میشه را بدونید.

  1. تقلب در سایز لباسشویی: مثلا شما لباسشویی 10.5 کیلویی الجی مدل v5 را سفارش میدهید اما لباسشویی که برا شما اومده سایز 9کیلویی بوده و شما متوجه نشدید چون لباسشویی الجی مدل v5 در سایز 9کیلویی و 10.5کیلویی تنها تفاوتشون در عمقشونه و اگر شما از قبل این قضیه را ندونید احتمالا سرتون کلا بره.
    لباسشویی 9کیلویی الجی مدل v5 عمق56 سانتی متر میباشد و سایز 10.5 کیلوییش عمقش 58.5 میباشد. این 2.5 سانتی متر اختلاف باعث شده طراحی داخل لباسشویی طوری باشد که دیگ بسیار بزرگتر شود.
    این نوع تقلب معمولا برای لبسشویی هایی انجام میشه که چند سایز داشته باشه و حتما هنگام خرید به این نکات توجه فرمایید.
  2. تقلب در مارک لباسشویی(تبدیل): این مدل تقلب تشخیصش خیلی آسونتره چون اغلب میان لباسشویی های مارک های چینی مانند:یونیوا،توربو،tcl و لباسشویی های بدون مارک را برچسپ گذاری میزنن و اغلب کدی میزنن که در اینترنت و سایت خود الجی هم پیدا نمیشه و اگر شما یادتون باشه که قبل از خرید حتما لباسشویی را در سایت اصلی ال جی بررسی کنید راحت متوجه اصلی و تقلبی بودن آن میشوید.
  3. تقلب در موتور و امکانات: این نوع تقلب خیلی حرفه ای انجام میشه و خیلی هم کم اتفاق میوفته و بنده که 10سال بیشتر تو بازار هستم تا حالا همچین تقلبی که بیان موتور لباسشویی اصلی و بردارن و یه دونه موتور بیکیفیت بزارن رو مشاهده نکردم؛ اکثر مشتری ها وقتی میپرسن که ما از کجا بدونیم که موتور رو عوض نکرده باشن؟ باید توجه داشته باشید وقتی که شما جنس آکبند و صفر میخرید به پیچ های روی دستگاه نگاه کنید که ساییدگی نداشته باشد.

باورهای غلطی که 90% ایرانی ها دارند!

قبل از اینکه بریم مسائل فنی را باز کنیم میخواهم به چند باور غلط اشاره کنم که اکثریت به اشتباه متوجه قضیه شدند و بعضی افراد سودجو از همین باورهای غلط سو استفاده میکنند:

  1. اولین باور نادرست این است که بعضیا معتقد هستند محصولات لوازم خانگی اصل کومپانی LG باید ساخت کشور کره باشند و روی برچسپ مشخصات MADE IN CORE حتما نوشته باشد؛ و اگر MADE IN CHINA باشه یعنی اون جنس تقلبیه و اصل ال جی نیست… این باور غلط باعث شده که متاسفانه بعضی افراد سود جو به تغیر دادن برچسپ محصولات دست بزنند تا با سواستفاده از باورهای مشتری پول بیشتری روی محصول بکشند.
    مثلا اگر هرجا دیدید که لباسشویی الجی مدلv5 با برچسپ MADE IN COREA بود 100% مطمئن باشید که این لباسشویی یا کلا تقلبیه( لباسشویی شبیه مدل V5 را برچسپ گذاری کردند) یا اینکه نمونه اصلی لباسشویی الجی مدل v5 رو فقط با تغیر دادن برچسپ مشخصات که ساخت کره میزنند رو تا چند ملیون بیشتر پول درخواست کنند و با بهانه ی  کره ای بودن محصول از باورهای شما سو استفاده کنند.
    این تقلب جدیدا گسترش پیدا کرده و اگر شما اطلاعات کافی در مورد محصول نداشته باشید احتمالا دچار خرید همچین محصولاتی بشوید اما نگران نباشید ما هرچی باشه را در این مقاله برای شما مینویسیم که کامل مانند یک بازاری باسابقه تمام این اطلاعات و فوت فن ها را بدونید.
    امروزه 90% محصولات شرکت الجی و سایر کومپانی های بزرگ مانند سامسونگ و بوش هم در کشور چین مونتاژ میشوند زیرا کشور چین به حدی پیشرفته شده که با قیمت بسیار مناسبتر از سایر کشور ها میتواند محصولات را باکیفیت عالی مونتاژ کند و به خاطر موقعیت جغرافیایی کشور چین امکان حمل و نقل این اجناس به سایر کشورر ها به خصوص کشور های خاورمیانه راحت تر و به صرفه تر میباشد.
  2. دومین باور اشتباهی که در بین مردم رایج است این است که بخاطر تحریم ها، هیچ جنس اصلی از مارک الجی،سامسونگ،بوش و… در ایران وجود ندارد و همه ی اجناسی که الان داخل کشوره همگی فیک و تقلبی هستند.
    اجناس لوازم خانگی خارجی در مارک های معتبر الان بیشتر به صورت قاچاق از مرزهای کردستان وارد میشود و همه ی این اجناس دارای اصالت هستند.
  3. سومین باور غلط این است که محصولات شرکت الجی باید گارانتی شرکت گلدیران را داشته باشند که در غیر اینصورت این اجناس تقلبی هستند. باید به استحضار این عزیزان برسونیم که شرکت گلدیران تا سال 96 به صورت گمرکی و خیلی گسترده محصولات الجی را وارد میکرد ولی اکنون با تحریم هایی که وجود دارد این شرکت کلا داخل کشور منع کار شده و هیچ نمایندگی رسمی ندارد و البته هر کسی داخل ایران با اسم گلدیران کار کند مطمئن باشید که داره از اسم این شرکت سواستفاده میکنه و تمام.
    گارانتی محصولات شرکت الجی اکنون داخل کشور برعهده فروشنده هست که با شرکت های سرویس دهنده مانند: ماه سرویس،آریا سرویس و … قراردارد دراند تا این شرکتها در سراسر کشور تکنسین فنی را برای نصب و تعمیرات به منزل مشتری بفرستند و کاراهای خدمات پس از فروش را انجام دهند.
  4. محصولات تقلبی و تبدیلی فقط در شهر های مرزی مانند بانه و گناوه هستند: یکی از باورهای اشتباه دیگری که از مردم شنیده میشود این است که اجناس تقلبی فقط در شهر های مرزی و بندر مانند بانه و گناوه هستند و در شهرهای دیگر مانند تهران و اصفهان خبری از جنس تقلبی نیست.
    درسته که بیشتر کالاهای تقلبی که به فروش میرود از ظزیق کانالهای تلگرامی و پسج اینستاگرام به صورت غیر حضوری و با نام بانه و گناو هستند؛ اما آیا اون فردی که صاحب کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام هست واقعا اهل بانه و گناوه هست یا در شهری دیگر و از نام شهر های تجاری مانند بانه و گناوه سو استفاده میکند.
  5. فروش کالای تقلبی فقط از خرید اینترنتی امکان پذیر است و اگر فروش حضوری باشه حتما جنس اصلی هست: این باور هم به مراتب اشتباه است و اگر خودتون از تقلبی و اصلی سردرنیاورید فروشنده حضوری هم میتواند کالای تقلبی به شما بدهد.

راه های تشخیص لباسشویی تقلبی مارک ال جی:

راه های زیادی وجو دارد برای تشخیص لباسشویی ها تقلبی مارک ال جی که لازم است قبل اینکه بریم سراغ لباسشویی های تقلبی الجی اول باید لباسشویی های اصلی مارک الجی رو بشناسیم و بفهمیم که لباسشویی های اورجینال شرکت الجی چه مشخصاتی را دارا هستند و با مقایسه آنها درک کنیم که چه تفاوت هایی بین نسخه ی اصلی و تقلبی وجود دارد.

ویژگی های لباسشویی های اصل مارک الجی:

  • تمام لباسشویی های اصلی مارک ال جی دارای موتور گیربکس یا Direct Drive هستند که برای فهمیدن آن باید علاوه بر نمایش عبارت Direct Drive روی لباسشویی در صورت لزوم پشت لباسشویی رو باز کرده و از نبودن تسمه اطمینان حاصل کنید که حتما لباسشویی موتور گیربکسی بدون تسمه هست.
  • لباسشویی های الجی دارای سیستم Smart ThinQ (هوش مصنوعی) هستند که میتوان با استفاده از این قابلیت لباسشویی را به wifi  وصل کرده و با استفاده از برنامه nfc موبایل را به لباسشویی وصل کنید و از طریق موبایل هم میتوان تمام کارها را از راه دور انجام داد. درضمن هنگام خرید یا بازدید لباسشویی حتما علاوه بر نوشته شدن عبارت Smart ThinQ روی لباسشویی از کانکت شدن لباسشویی به wifi اطمینان حاصل کنید زیرا لباسشویی های تقلبی بدون سیستم smart ThinQ هستند و فقط عبارت smsrt thinQ را روی لباسشویی مینویسند تا مشتری فکر کنه که واقعا این سیستم زو داره.
  • تمام لباسشویی های اصلی مارک الجی دارای دفترچه راهنما هستند که این دفترچه راهنما به زبان انگلیسی نوسته شده و حتما روی صفحه ی اول دفترچه لوگوی شرکت الجی وجود دارد.

این 3تا ویژگی در همه ی لباسشویی های اورجینال مارک ال جی وجود دارند که حتما باید به آن توجه داشته باشید.

 

بررسی لباسشویی مورد نظر در سایت اصلی شرکت الجی:

دوستان گلم حتما یادتون باشه که همیشه مطمئن ترین و آسان ترین راه برای تشخیص اصل و فیک بودن محصولات شرکت الجی،سامسونگ و بوش ؛ بررسی مدل یا کد کالا در سایت اصلی این شرکت ها میباشد.
حتما هنگام بررسی و چک کردن محصول در سایت اصلی شرکت؛ باید 100% ظاهر و امکانات مثل نمونه داخل سایت باشه و هیچ فرقی نداشته باشه.
هر موقع خواستین کالایی بگیرید و مدلشو در سایت اصلی شرکت سازنده بررسی کردین و متوجه شدین که اصلا مدل داخل سایت با کلای فروشنده یکی نیست؛ مطمئن باشید که کالای فروشنده اصلی نیست و اگر فروشنده هر نوع حرف و حدیثی مبنی بر اینکه این کالا سفارش امارات و سفارش استرالیا و اینا هست به حرفاش اهمیتی ندهید چون میخواهد سرتون کلاه بزاره.

یادتون نره شرکت الجی،سامسونگ و بوش و بعضی شرکت های معروف دیگر، هر کالایی تولید کنند حتما داخل سایتشون میزارن چون خود این شرکت های معروف هم خبر دارن که محصولاتشون داره کپی میشه؛ پس این روش بهترین و مطمئن ترین روش محسوب میشه.

نحوه صحیح سرچ محصول در سایت اصلی شرکت سازنده:

برای اینکه شما خیلی سریع محصول را در سایت اصلی شرکت سازنده پیدا کنید؛ باید مدل و نام محصول را به انگلیسی در گوگل سرچ کنید.
مثلا میخواهید لباسشویی 10.5 کیلویی الجی مدل V5 را در سایت الجی بررسی کنید؛ باید عبارت LG machine washing 10.5kg v5 را در گوگل بنویسید و سرچ کنید. معمولا 3لینک اول یکی از آنها سایت اصلی الجی( www.lg.com) میباشد.

در صورتی که نمیدونید معادل انگلیسی کالایی که میخواهید سرچ کنید رو چجوری بنویسید؛ میتوانید از گوگل ترجمه یا همان گوگل ترنسلیت استفاده کنید. برای یافتن گوگل ترجمه هم کافیه که عبارت “گوگل ترجمه” را در گول وارد کنید.

 

 نمونه لباسشویی های تقلبی ال جی در بازار ایران:

چند نمونه از لباسشویی های تقلبی برند ال جی که به عنوان لباسشویی اصل در بازار ایران به فروش میروند را در پایین بهتون معرفی میکنیم؛ اگر با دقت به عکسهای زیر توجه کنید کامل متوجه مدل های اصلی و تقلبی میشوید.
هر وقت قصد خرید کردن لباسشویی الجی را داشتید میتوانید به این مقاله مراجعه کرده و به این عکسها با دقت نگاه کنید تا بتوانید به راحتی نمونه اصل و تقلبی را تمایز دهید؛ میتونید این صفحه رو برای دوستان و فامیلهاتون هم بفرستید تا خدای نکرده از روی ندانستن لباسشویی تقلبی ال جی  رو بهشون ندازند.

تفاوت لباسشویی اصل و تقلبی الجی مدل v5-ژیان مارکت
تفاوت بین لباسشویی اصل و تقلبی الجی مدل v5 در ظاهر
لباسشویی تقلبی الجی-ژیان مارکت
لباسشویی تقلبی الجی، برند چینی تبدیل شده به الجی
لباسشویی مارک زانتی تبدیل شده به مارک الجی
لباسشویی مارک زانتی ساخت چین تبدیل شده به مارک الجی
لباسشویی مارک ایوولی تبدیل شده به مارک الجی
لباسشویی لمسی مارک ایوولی برچسپ گذاری و تبدیل شده به مارک الجی
لباسشویی تقلبی الجی از مارک یونیوا-ژیان مارکت
لباسشویی به اصطلاح لمسی مارک یونیوا تبدیل شده به مارک الجی
لباسشویی مارک یونیوا چین تبدیل شده به مارک الجی-ژیان مارکت
لباسشویی تمام تاچ برند یونیوا ساخت کشور چین برچسپ گذاری شده به مارک الجی
لباسشویی مارک tcl تبدیل شده به مارک الجی
لباسشویی چینی بیکیفیت مارک tcl تبدیل شده و برچسپ گذاری شده به مارک الجی
لباسشویی مارک زانتی تبدیل شده به مارک الجی
لباسشویی جدید شرکت زانتی که شباهت زیادی به لباسشویی v5 الجی دارد و تبدیل شده به مارک الجی
جمع بندی:

هموطنان عزیزم همانطور که مستحضر هستید در این بازار ایران هر نوع کالای تقلبی و بی کیفیت رو به عنوان جنس اصلی به فروش میرسانند و اگر حواست نباشه حتما کالایی که میخری تقلبی از آب درمیاد. پس هر موقع که خواستین لباسشویی الجی بخرید باید اولین اقدامتون بررسی مدل لباسشویی در سایت شرکت الجی باشه تا هم ظاهر لباسشویی رو بررسی کنید و هم ابعادش رو با نمونه فروشنده مقایسه کنید.

هنگام خرید از فروشگاه های اینترنتی حتما از سایتی خرید کنید که اصالت محصول را تضمین کنه و نماد اعتماد الکترونیک یا نماد کسب و کار های مجازی را داشته باشه؛ این دو نماد مجوزهایی هستند که از طرف وزارت صنعت و معدن به فروشگاه ها داده میشوند و اگر فردا مشکلی پیش اومد میتوانید راحت تر پیگیری کنید.