نکات کلیدی قبل از خرید یخچال فریزر Zhyanmarket.com

بررسی نکات اساسی قبل از خرید یخچال فریزر

یخچال فریزر یک از اجزای بسیار مهم در آشپزخانه میباشد،از این رو هنگام خرید آن باید دقت کافی داشته باشید و محصولی را انتخاب نمایید که از امکانات ویژه برخوردار بوده و متناسب با نیاز و سلیقه شما باشد.
یخچال های موجود در بازار از طراحی های مختلفی بهره برده اند که میتوان به یخچال های دوقلو،ساید بای ساید،یخچال فریزر بالا و پایین اشاره کرد،که هر کدام از این یخچال ها طرفداران خاص خود را دارند اما به دلیل تنوع کاربران هنگام خرید دچار سردرگمی میشوند.
به همین دلیل ما در ادامه مباحث به بررسی نکات کلی و مهم قبل از خرید انواع یخچال فریزر پرداخته ایم که مطالعه این موارد برای شما بسیار مفید خواهد بود و امیدواریم با استفاده از این نکات خرید عالی را تجربه کنید.

 

توجه به نوع موتور

مهم ترین و اصلی ترین قطعه در یخچال فریزر موتور آن میباشد که تاثیر بسزایی در عملکرد دستگاه دارد،پس میتوان چنین گفت موتور شاهرگ یخچال است و اگر هنگام خرید به نوع موتور آن توجه نکنید ممکن است در ادامه دچار پشیمانی شده و با هزینه های گزافی مواجه شوید.
به طور کلی کمپرسور هایی که در یخچال ها تعبیه میشوند معمولا از نوع معمولی یا پیستونی و یا از نوع کمپرسور خطی میباشند که کمپرسور های خطی امروزه بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند و طرفداران بیشتری دارند که دلیل این امر مصرف پایین برق و ایجاد صدای کمتر هنگام کارکرد دستگاه میباشد.
این روز ها اکثر موتور های به کار رفته در یخچال های برند های مختلف از نوع موتور های چینی هستند که کیفیت آنها درجه بندی مشخصی دارد از این رو نباید جنین باوری داشت که اگر موتور استفاده شده در دستگاه چینی است یعنی کیفیت پایینی دارد، بلکه موتور های چینی که دارای درجه کیفیت بالایی هستند به قطعیت عملکرد فوق العاده ای خواهند داشت و همچنین از عمر بالایی نیز برخوردار خواهند بود.

راهنمای خرید یخچال فریزر و توجه به نوع موتور استفاده شده در آن Zhyanmarket.com
موتور یخچال فریزر از قطعات بسیار مهم و تاثیر گذار در عملکرد یخچال میباشد.ژیان مارکت

 

میزان مصرف انرژی

یکی از ویژگی های مهم دیگر هنگام خرید یخچال توجه به میزان مصرف انرژی میباشد،اغلب یخچال فریزر های بزرگ مصرف انرژی بیشتری دارند،پس اگر میزان استفاده شما از یخچال کم میباشد،دستگاهی را انتخاب نمایید که از گنجایش بالایی برخوردار نباشد چرا که در این صورت سبب میشود میزان مصرف انرژی دستگاه کمتر باشد.
رتبه بندی انرژی در یخچال ها با نماد ستاره یا حروف A تا G مشخص میشود،هر چه تعداد ستاره ها بیشتر باشد،مصرف انرژی دستگاه ایده آل تر خواهد بود و برای یخچال هایی که با حروف،مصرف انرژی شان مشخص میشود،حرف A نشان دهنده حداقل مصرف و حرف G نشان دهنده حداکثر مصرف است.

راهنمای خرید یخچال فریزر و توجه به میزان مصرف انرژی دستگاه Zhyanmarket.com
دقت به میزان مصرف انرژی یخچال فریزر هنگام خرید.ژیان مارکت

 

ظرفیت فضای داخلی

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که هنگام خرید یخچال فریزر باید در نظر گرفته شود،میزان ظرفیت داخلی آن است که با واحد لیتر و یا فوت مشخص میشود.
هنگام خرید یخچال باید به تعداد اعضای خانواده و میزان استفاده خود از یخچال فریزر توجه نمایید تا ظرفیت مناسبی را انتخاب کنید که به راحتی بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد.
برای مثال در انتخاب یخچال فریزر ساید بای ساید برای یک خانواده 2 نفره دستگاهی مناسب میباشد که دارای ظرفیت 160 تا 200 لیتر باشد،پس اگر تعداد نفرات خانواده شما بیشتر است،باید به ازای هر نفر 200 لیتر به ظرفیت ذکر شده اضافه نمایید.
البته تنها میزان گنجایش یخچال نباید مد نظر باشد بلکه باید به طراحی داخلی یخچال فریزر نیز دقت نمایید چرا که تاثیر بسزایی در استفاده راحت شما خواهد داشت،یعنی به تعداد طبقات، فاصله طبقات،جنس طبقات و کشو ها،میزان عمق کشو ها و قابلیت تنظیم طبقات نیز باید توجه نمایید.

نکات کلیدی قبل از خرید یخچال فریزر و توجه به طراحی فضای داخلی دستگاه Zhyanmarket.com
طراحی فضای داخلی و ظرفیت یخچال فریزر یکی از نکات بسیار مهم میباشد.ژیان مارکت

 

وجود سیستم سرمایش و انجماد سریع

قبل از خرید یخچال فریزر بهتر است از وجود سیستم سرمایش و انجماد سریع غافل نشوید چرا که وجود این سیستم ها برای کاربران بسیار مفید میباشند.

  • سیستم انجماد سریع (Fast Freezing):در حالت معمولی انجماد مواد غذایی به آهستگی و در مدت زمان طولانی تر صورت میگیرد و همچنین امکان دارد مواد غذایی دچار تغییر مزه و شکل شوند و حالت خشکی به خود بگیرند اما با وجود سیستم انجماد سریع کریستال های یخی مناسب در مدت زمان کوتاه در مواد غذایی به وجود می آیند،همین امر سبب میشود بافت مواد غذایی آسیب نبیند و طراوت و تازگی خود را از دست ندهد پس کاربران با وجود این سیستم میتوانند مواد غذایی دلخواه را در مدت زمان کمتری منجمد کنند.
  • سیستم سرمایش سریع (Express Cooling system):قرار دادن مواد غذایی جدید باعث بالا رفتن دمای یخچال میشود که یخچال برای کنترل دما انرزی بیشتری مصرف میکند و ممکن است باعث بالا رفتن دمای دیگر مواد غذایی درون یخچال شود،اما با وجود سیستم سرمایش سریع دمای قبلی یخچال ثابت میماند و همچنین دمای مواد جدیدی که به یخچال اضافه شده  در سریع ترین حالت ممکن کاهش می یابد.
نکات کلیدی قبل از خرید یخچال فریزر و توجه به وجود سیستم انجماد سریع Zhyanmarket.com
وجود سیستم انجماد سریع و سرمایش سریع در یخچال بسیار مفید میباشد.

 

برخورداری از سیستم ضد برفک

یکی از مهم ترین نکات قبل از خرید یخچال فریزر توجه به وجود سیستم ضد برفک میباشد،چرا که در تمامی یخچال ها به علت وجود رطوبت حاصل از مواد غذایی و سرما،برفک تشکیل میشود که تمیز کردن این برفک ها کار دشوار و زمان بری هست و حتی میتواند به دستگاه آسیب برساند اما امروزه با وجود سیستم ضد برفک میتوان برفک های تشکیل شده را از بین برد.
در یخچال هایی که سیستم ضد برفک وجود دارد هیچ برفکی داخل دستگاه دیده نمیشود اما این بدین معنا نیست که برفک وجود ندارد بلکه برفک ها توسط پنل های خنک کننده از بین میرود.
پس با وجود سیستم ضد برفک،فضای داخلی یخچال و فریزر شما همیشه تمیز و عاری از هر گونه برفک خواهد بود.

نکات کلیدی قبل از خرید یخچال فریزر و توجه به وجود سیستم ضد برفک Zhyanmarket.com
فضای عاری از هرگونه برفک با وجود سیستم ضد برفک در یخچال فریزر.ژیان مارکت

 

بهره مندی از حالت Eco یا همان Holiday

از دیگر قابلیت های مهمی که هنگام خرید یخچال فریزر باید به آن دقت کرد،وجود فناوری Eco یا همان Holiday میباشد که این فناوری بسیار هوشمندانه و مکانیزه بوده و باعث متعادل شدن فعالیت یخچال و جلوگیری از مصرف انرژی دستگاه، هنگامی که یخچال کمتر مورد استفاده قرار میگیرد میشود و همچنین به این فناوری حالت اقتصادی نیز میگویند.
برای مثال در اوقات شب که استفاده از یخچال کمتر میشود یا هنگامی که در منزل نیستید و از یخچال استفاده ای نمیشود این فناوری مصرف انرژی و فعالیت موتور را کاهش می دهد.

راهنمای خرید یخچال فریزر و توجه به وجود قابلیت اقتصادی Zhyanmarket.com
جلوگیری از مصرف بیهوده انرژی با وجود قابلیت اقتصادی ECO یا همان Holiday.

 

وجود آبسرد کن و یخساز

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید یخچال فریزر باید در نظر بگیریم وجود آبسرد کن میباشد،شاید اکثر افراد بگویند برای خنک کردن آب بطری ها را پر کرده و داخل یخچال قرار میدهیم و دیگر نیازی به وجود آبسرد کن نیست اما این یک باور اشتباه است چرا که اگر هر یک از اعضای خانواده در طول روز درب یخچال را چندین بار برای برداشتن بطری آب باز کنند،انرزی مصرفی دستگاه بالا میرود.
پس وجود آب سرد کن باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین صرفه جویی در فضای داخلی یخچال نیز میشود،چرا که اگر شما جزو افرادی هستید که بطری های زیادی را برای سرد شدن آب در یخچال قرار میدهید میتوانید با استفاده از آب سرد کن تعبیه شده بر روی درب یخچال،آب گوارا را هر لحظه بدون باز کردن درب یخچال میل نمایید و فضای یخچال را با بطری های آب اشغال نکنید.

راهنمای خرید یخچال فریزر و توجه به تعبیه آبسرد کن Zhyanmarket.com
عدم نیاز به باز کردن مکرر درب یخچال با وجود آب سرد کن.ژیان مارکت

 

توجه به طراحی ظاهری و جنس بدنه دستگاه

یخچال های موجود در بازار از طراحی های متنوعی بهره برده اند،از این رو کاربران میتوانند متناسب با سلیقه خود و دیزاین آشپزخانه یخچال مورد نظر را انتخاب نمایند.
از آنجایی که یخچال ها حجم زیادی از آشپزخانه را اشغال میکنند و یکی از اصلی ترین اجزای آشپزخانه محسوب میشوند بهتر است هنگام خرید به طراحی ظاهری و رنگ آن توجه نمایید و محصولی را انتخاب کنید که متناسب با فضای آشپزخانه و یا دکوراسیون کل خانه باشد.
از طرفی قسمت های مختلف یخچال از قطعات مجزایی تشکیل شده اند که هر کدام از یک جنس خاصی ساخته میشوند که تمامی برند های تولید کننده از فلز برای ساختن بدنه محصولات استفاده میکنند و سنگینی محصولات نیز به دلیل وجود آهن و فولاد به کار رفته در بدنه آنهاست.
برخی از محصولات از بدنه استیل ضد زنگ ساخته شده اند،که برای افرادی که در مناطق شرجی و رطوبت بسیار زیاد زندگی میکنند بسیار مناسب است چرا که از آسیب های ناشی از رطوبت و ایجاد اکسید آهن جلوگیری میکند.

 

نکات کلیدی قبل از خرید یخچال فریزر و توجه به طراحی ظاهری دستگاه Zhyanmarket.com
توجه به طراحی ظاهری یخچال فریزر متناسب با سلیقه و دیزاین آشپزخانه.ژیان مارکت

 

تکنولوژی خنک کنندگی دو گانه

برای نگهداری هر چه بهتر مواد غذایی لازم است سطح رطوبت و میزان دما در یخچال تنظیم و حفظ شود،که سیستم خنک کننده دوگانه به عملکرد هر چه بهتر این موضوع کمک میکند.
تکنولوژی سرمایش دو گانه با استفاده از دو تبخیر کننده مجزا فضای یخچال و فریزر را به صورت جداگانه مدیریت میکند و سبب ایجاد رطوبت و دمای ایده آل در هر دو بخش میشود که در نتیجه باعث میشود مواد غذایی داخل یخچال مانند میوه و سبزیجات و  همچنین مواد غذایی داخل فریزر همچون مرغ و گوشت تازه تر بمانند.
این تکنولوژی از انتقال بو از سمت فریزر به یخچال و همچنین از یخچال به فریزر جلوگیری میکند،چرا که دارای دو سیستم کاملا جداگانه برای پخش کردن های سرد در بخش یخچال و فریزر میباشد از این رو وجود این سیستم در یخچال بسیار مفید و کاربردی است.

نکات کلیدی قبل از خرید یخچال فریزر و توجه به وجود سیستم خنک کننده دوگانه Zhyanmarket.com
تنظیم سطح رطوبت و دمای داخل یخچال و فریزر به صورت متعادل با وجود سیستم خنک کننده دو گانه.ژیان مارکت

 

جمع بندی

در این مقاله به بررسی نکات کلیدی قبل از خرید یخچال پرداخته ایم که دقت به این موارد هنگام خرید یخچال،میتواند کمک زیادی به شما جهت انتخاب بهتر نماید.
در سایت ژیان مارکت انواع یخچال با تمامی مشخصات بارگذاری شده است،اگر قصد خرید محصولات با کیفیت دارید میتوانید از سایت ما اقدام به خرید نمایید چرا که محصولات ما علاوه بر ضمانت کالا دارای قیمت های مناسبی نیز میباشند.
جهت مشاوره بیشتر در خرید انواع لوازم خانگی میتوانید با کارشناسان سایت ما نیز تماس حاصل فرمایید.